עסקים תמיד מחפשים דרכים חדשות לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם. חלק מהאפשרויות הפופולריות ביותר הן פרסומות בטלוויזיה, מודעות רדיו וכרזות חיצוניות. עם זאת, ישנה אפשרות נוספת שהופכת יותר ויותר פופולרית – פרסום ספורט. שאלנו את גיא כספי על פרסום ספורט, כמו כן, גם על האתגרים בו.
העלייה בפופולריות של פרסום ספורט נובעת מהעובדה שאנשים מבלים זמן רב בטלוויזיה ובמכשירים הניידים שלהם. המשמעות היא שהם יצפו בהרבה אירועי ספורט בטלוויזיה או ישדרו אותם בסמארטפונים או בטאבלטים שלהם. זה נותן לעסקים הזדמנות לפרסם במהלך אירועים אלה.
פלטפורמות המדיה החברתית שינו את הדרך בה אנו מתקשרים, וכתוצאה מכך, הן שינו גם את הדרך בה אנו משווקים. שיווק במדיה החברתית אינו רק פרסום תוכן פרסומי בדף העסקי שלכם, מדובר במעורבות עם הלקוחות שלכם ברמה האישית ובניית קשרים איתם.
ההצלחה של קמפיינים שיווקיים כיום תלויה לא רק בכמה לייקים או שיתופים הם מקבלים אלא גם בכמה מעורבות הם מייצרים. קמפיין מוצלח אמור להיות מסוגל ליצור שיחות משמעותיות בין המותג ללקוחותיו תוך סיפוק צרכיהם וציפיותיהם.
האתגרים של שיווק בתחום הספורט
לפרסום ספורט יש גם כמה אתגרים שצריך להתמודד איתם לפני שהוא יהפוך לדרך מיינסטרים יותר עבור עסקים לפרסם, טוען גיא כספי. שוק הספורט החי הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר לעסקים לפרסם בהם. הגידול בהזרמת וידאו ובמדיה החברתית הקל על אנשים לצפות בספורט חי, כך שהם אינם תלויים באותה מידה בשידורי טלוויזיה.
ישנם אתגרים רבים עבור עסקים לפרסם במהלך אירועי ספורט. לדוגמה, עלות הפרסום גבוהה יותר מצורות פרסום אחרות מכיוון שזהו שוק כל כך תחרותי. היעדר אפשרויות מיקוד עבור מפרסמים מהווה גם אתגר מכיוון שמפרסמים אינם יכולים למקד למאפיינים דמוגרפיים ספציפיים או לאזורים גיאוגרפיים כמו שהם יכולים עם סוגי פרסום אחרים.